A 2010-es OPTA kiállítást március helyett február elején tartották. A tavalyi évhez képest nem volt érezhetően kevesebb kiállító, 73 cég mutatta be legújabb és leginnovatívabb termékeit.
A kiállítás Brno vásárközpontjának legújabb épületében tartották, ahol a lazább elrendezés is tágassá tette az amúgy is modern csarnokot.
A két piacvezető, az Essilor és a Hoya azonos méretű kiállítóteret kapott, bár az Essilor közösen állított ki cseh és szlovák partnerei számára. A legnagyobb kiállítói standot az Omega Optix kapta, valamint ismét innovatív standdal jelent meg az Oakley.
A kiállítással párhuzamosan rendezték meg immár harmadik éve az Európai Optikai és Optometriai Oktatók konferenciáját. Pénteken, az első napon, délelőtt a szembetegségekről, délután pedig az oktatásról esett szó, felsorakoztatva európai és afrikai országokat. Vasárnap pedig az European Diploma népszerűsítése volt a cél.
A szombati program első felében a páciensekkel való kommunikáció jelentőségére hívták fel a figyelmet és bemutatták, hogyan fejlődik a spanyol optometristák által végzett vizsgálatok szakmai minősége. Ezután egy angol programmal ismerkedhettek a résztvevők, mely a diagnózis felvétel és a páciens adatok megőrzését segíti elő.
Előreláthatólag 2011-ben Magyarország is az előadók között tervezi bemutatni fejlődő, nemzetközi kapcsolatokra épülő projektjét. Ennek első lépcsőfoka Bakonyi György és az optometrista szekció által szervezett március 20-i továbbképzési nap. Erre külföldi előadók és vendégek érkeznek Németországból, Hollandiából és Olaszországból.
LEGUTÓBBI HOZZÁSZÓLÁSOK