A nyár végével elkezdődtek a 2012-2013-as őszi-téli kollekciók kampányai: a nagyközönség is képet kaphat arról, hogy mivel találkozik az idei szezonban.
A legfontosabb piaci játékosok mellett mindig megjelennek a feltörekvő kreatív erők, akik az ismert és kevésbé ismert márkanevek mellett a távoli jövő trendjeinek előfutárai. Érdemes rájuk is odafigyelni.
Bársony – J. F. Rey
Jean Francois Rey és tervezőcsapata folyamatosan mozgásban van, szinte minden lehetőséget megragadnak arra, hogy valami újítással, apró furfanggal a teljes szakma figyelmét magukra vonják. Legújabb újításuk a „silk” mellyel bársonyos hatást biztosítanak legújabb kereteik felületére.
A fémkeretek kiképzése, színezése és fényezése is különleges, az összhatás pedig mindenképp lenyűgöző.
A piaci mechanizmusokat és az eddigi J. F. Rey-újítások pályáját ismerve legalább másfél-két év, mire a konkurencia rájön a technika mikéntjére, és elkezd hasonló megoldásokkal dolgozni.
Éles és hideg – Frency & Mercury
Túlzás nélkül mondhatjuk, hogy a japán tervező, Mr.Eque M. alkotásaival a posh jelenséget támogatja, mely valahol a megkérdőjelezhetetlenül menő és a hidegen laza között húzódik.
Minden egyes darabjában megtalálható egy klasszikus vonal, melyet a közönség már megszokott, és ehhez ad egy markáns hi-tech életérzést, amelytől a posh valóban posh lehet.
A márka idén lépett be az európai piac luxus szegmensébe, mely már így is elég sűrű, mégis könnyen lehet, hogy a jelenség megkapaszkodik a felső körök letisztult, klasszikus, mégis modern formákat igénylő világában.
Töredezett formák – Dzmitry Samal
Az orosz származású tervező egyre több területen próbálja ki magát, miután elhagyta eredeti szakmáját, az autótervezést (a Renault és a Bertone-ház tervezője volt) szinte minden tervezési terület érdekli, amelyben ötvözni tudja futurisztikus látásmódját a klasszikus szimbólumokkal és ikonikus formákkal. Ennek következtében a cipőtől a hordozható kutyaházig szinte minden készült a tervezőasztalán, de legszívesebben a szemüvegkeretekre és az órákra összpontosít. Alig két éve kezdte el a munkát, ám egy olyan, markáns darabokat tartalmazó kollekciót dobott azt követően a piacra, amely a teljes szaksajtó figyelmét hamarosan rá irányította. A pixelszerű formaelemek (az első DPI fantázianevű sorozatában) valószínűleg teljes mértékben össze fognak olvadni a tervező nevével.
Samal az első lendületet meglovagolva idén nyáron piacra dobta az Intersection 1 és az Intersection 2 sorozatát, amivel hasonló reakciókat váltott ki a szakmai élvonalból, mint első színrelépésekor.
A tervező érezhetően még csak most kezd belejönni, így sokakat kíváncsivá tesz, hogy mivel rukkolhat elő legközelebb.
Az olasz dolog – RES/REI
A latin nevű (a Res/Rei jelentése dolog vagy koncepció) kézműves alkotások valódi remekművek a maguk nemében, és minden porcikájukban magukban hordozzák az olasz terméktervezés büszke filozófiáját. Szenvedély és szenvedély és szenvedély. A darabokat a tervezésüktől kezdve az utolsó csavarig olaszhonban készítik és ezt, ahol tehetik, hangsúlyozzák is. A formavilág minden kétséget kizáróan a klasszikus olasz hagyományokat követi, de néhány darab éppen ennek a vonalvezetésnek a határait feszegeti.
Alig egy éve kezdett dolgozni a fiatal olasz csapat a márkán, de idén már elkezdtek terjeszkedni az ország határán túlra is. A minőség szintje megkérdőjelezhetetlen, de az igen, hogy ha valami ennyire olasz, elegendő lesz e önmagában ahhoz, hogy a kontinens fontos régióit is meg tudja hódítani.
Antwerpeni nagyok – Theo
A Theo csapata mindig is rajongott a művészetekért, olyannyira, hogy antwerpeni központjuk mellett négy évvel ezelőtt saját galériát is nyitottak. Ez a hely alapvetően a kortárs művészetekről szól, benne tíz, éppen aktuálisnak érzett alkotást tekinthet meg a közönség.
Most azonban a Theo tervezőcsapata a régi nagymesterek előtt is tisztelegni szeretne, ezért megalkotta az „ Antwerpeni festők” kollekcióját, mellyel hat térségbeli művésznek adóznak.
A modellek természetesen az inspiráló művészekről kapták a nevüket, így létrejött a Rubens, a Jordaens, a Verlat, a Van Dijck, a Pourbus és a Teniers különleges darabja.
Az acetát és fém ötvözésével készült keretekbe a Theo saját készítésű flex mechanikai rendszerét építették bele, mely legújabb innováció a kiváló komfortérzetéről híres márka műhelyéből.
Hercegi elegancia – Oscar Magnuson
A svéd királyi család ifjú hercegének nevét évek óta a svéd szemüvegkeret-tervezők élvonalában jegyzik, tervezett a Dolce and Gabbanának, Roberto Cavallinak, alkotásait művészek, közszereplők viselik. Kollekcióinak darabjait rendszeresen olyan különböző történelmi karakterekről nevezi el, akik valamilyen módon hozzátettek a divat, különösképp a szemüvegdivat elterjedéséhez.
Új kollekciójának darabjai hasonlóképp a kifinomult elegancia jegyében születtek.
A cikkek forrása a MOI Optikai Magazin-ja 2012.
LEGUTÓBBI HOZZÁSZÓLÁSOK